3 Mart 2016 Perşembe

Hepimizin Nesesi Kina Gecesi

Merhabalar, 

Beni daha önce instagramdan takip edenler bilirler.. Taze evli sayılırım, çiçeği burnunda da anne adayıyım. :) 

6 Ağustos' ta İstanbul'da evlendik ve Fransa'nın güneyinde küçük bir kasabada yaşıyoruz. Yakınlarda yaşadığım yeri anlatan bir yazı hazırlayacağım. Söz! :) 

Bugünkü yazımda -yazı başlığından da anlaşılacağı gibi- kına gecemden bahsedeceğim. 

İnstagramdan kına düğün hazırlıklarım ile ilgili epeyce soru gelmişti. Uzun uzun anlatayım.

Yine beni tanıyanlar bilirler ki, baba tarafımdan Makedonya göçmeniyim. Kına gecem de dolu dolu bir göçmen kınası oldu. 

Kına, düğün işleri hayli yorucu, stresli.. 

Saçıydı, makyajıydı, elbisesiydi, geliniğiydi, mekandı, yemeklerdi derken bu liste uzuyor uzuyor gidiyor...:) Yazmaya başlayınca gözümde canlandı da, şu an kendimi emekliye ayrılmış gibi hissettim. :) şaka şaka şimdilerde de bebek hazırlıklarıyla meşgulum :) babyshowerıydı, hastane odası süslemesiydi, bebek mevlütüydü derken sünnette kadar doluyum:))  *(sesli guldum vallahi :)) 


Neyse konumuzdan cok saptim. Hizlica kina hazirliklarimdan ve kina gecemden bahsedeyim. 
Kina gecesinde dagitilacak hediyelikleri elbette kendim hazırladım. 

Öğle aralarımda haftada en az üç kez Şark Han'a gitmişimdir:) 

Hem hediyelik olabilecek hem de kuruyemişleri içine koyacağım kırmızı kafesleri görünce bayılmıştım. İkisi birarada çıkmış oldu. Tepelerini de çiçek ve kurdelalarla süsledim. Masalarda çok şık duruyorlardı. Fiyatına gelince üç kat ucuzuna maletmiş oldum. Yani Şark Han'a gitmeye gerçekten değiyor. 


Bir başka hediyelik de teflerdi. Yine onları da Şark Han'dan üçte bir fiyatına aldım. Eminönü'nde pasta malzemelerinin satıldığı sokakta plastik, minik teflerin fiyatına metal kocaman tefler aldım. Yani Şark Han gerçekten evlilik hazırlıkları için ilk ve tek adres bence:) 

Kınaları nasıl dağıtacağım konusunda uzunca düşünmüştüm. Nihayetinde bir gün yine Şark Han dönüşü gözüme altın para çikolatalar çarptı. "Tamam"dedim "buldum"!:)) Altın çikolatala ve kınayı birlikte kırmızı tülle bağladım ve bence cok da güzel oldular. 

Kendi tefimi instagram sayfasını takip ettiğim @byprimarima ' dan sipariş vermiştim. Kına gecemde giydiğim yöresel kıyafetimle resmetti beni. Çok da sevdim. 

Kına davetiyemi ayrı yaptırmıştım. Biraz aceleye geldi. On dakikanın içinde karar verip ertesi gün teslim almam gerekiyordu. Bunun esprisini sevdim ve karar vermek çok kolay oldu:)









Testi kirmak adettendir dediler:) Onu da yine Eminonunden pasta malzemelerinin satildigi sokaktan 15 TLye almistim. Suslemesini ben yaptim. Malesef salonda yerler ahsap oldugundan kirmama izin vermediler. Artik baska birinin kinasina goturulmek uzere evde duruyor :)











Gelelim kına organizasyonuna. Kına gecem "La Bella" davet salonunda oldu. Organizasyonun önemini ve gerekliliğini ilk defa kına gecemde test etmiş ve öğrenmiş oldum. Çalışanların hepsi aşırı titiz ve işinin ehliydi. Herşey saat gibi ilerledi. Odamın düzenlenmesi, kıyafetlerim, servis herşey mükemmeldi. Kısacası organizasyon şart :)





Müzik konusuna gelince, anne-kız orkestrası diye tanınan Serap Ablacım ve canım Gökçen  o gece bütün kurtlarımızı dökmemizi sağladılar. İnstagram sayfası @bayanorkestra dileyenler iletişim kurabilirler.



Kına kıyafetlerime gelince; bilenler iyi bilir bizim kınalarımızda gelinler bir kaç tane elbise değiştirirler ve kına yakılmadan önce yöresel kıyafetimiz olan şalvarı giyerler. Ben de daha önce nişanımda ve nikahımda giydiğim elbiselerle birlikte toplam 5 kostüm değiştirdim. Elbiselerimin hepsi ve gelinliğim canım terzim Nurten ablamın ellerinden çıktı. İnstagram sayfası @nurtenkırçe . Ulaşmak isteyenler ordan iletişime geçebilirler. 

Elbiselerimin kumaşları da eminönü Merve Kumaş ve Astek kumaştan. Merve Kumaş'tan Fazıl Bey, Astek'ten de Recep Bey çok çok yardımcı oldular. Kumaş alacaksanız sıkı bir pazarlığa girmekten hiç korkmayın. Sonunda çok karlı çıkıyorsunuz benden söylemesi.:) 
Şalvarımı da Bayrampaşa Nevesta İpek'ten aldım. İnstagram sayfası @nevestaipek. 

Kına gecemden bir kaç fotoğrafla yazıma son vereyim. Haftaya persembe gunu de dugun hazirliklarimdan bahsedecegim.Takipte kalin sevgiyle kalin! 

Sevgiler 

Melek
Damat Beye temenna alirken(temenna bir cesit saygi gostergesi,selamla seklidir)

Ilk cikisimda kizlar etrafimda donerken ben oyadim :)
mendilim olmasa oynayamazdim :)

en duygulu anlarim...:/

hayal basi hep gelin :p
avcumu elbette acmadim :p







       
Hem aglarim....

Hem oynarim :))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder